Tråd: Rødvin
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-09, 13:27   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av Anom, her.

Det er den verd ja, hehe..

Så et spørsmål til (kom ikke inn her i gårkveld/natt??)

Surra litt inne på "polet" i går kveld.
Sjekket en rødvin jeg har stående (ikke rett årstall da)
Denne her Marqués de Cáceres Vendimia Seleccionada 2005 så står det Sukker: 1,99 g/l
Kan en da si at det er det samme som 1,99g karbo pr. liter?

Er nok litt mer, antagelig. Det der har jeg aldri fått helt klart for meg, om det er kh i selve vinen også, av druene, eller om det går i restsukkeret.
Men jeg mener ganske bestemt at rødvin med 2,0 g restsukker (som er ganske så gjennomsnittlig for rødvin) så er det 6 gr kh på en 0,7 flaske, og da må vel noe av det komme fra druene, tenker jeg. Druer har ca 17 gr kh pr 100 gr, jeg vet ikke hvor mye druer det går i til en flaske vin, men i forhold til væske, så er det nok ikke så mye. Rødvin synes jeg uansett er det beste alternativet når det gjelder alkohol.
Nå teller ikke jeg karbhydrater, da. Men da jeg gjorde det så regne jeg med 6 gr kh for en flaske vin, for å være på den sikre siden.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat