Tråd: Rødvin
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-09, 10:22   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rødvin

Det finnes rødviner med restsukker helt ned i 0,5 gr. Jeg har en sånn maksgrense for meg selv på 5 gr pg liter.
Ellers, om jeg får anbefalt eller skal finne nye viner så sjekker jeg alltid restsukkemengden på polets nettsider. Den er med få unntak listet opp. En annen indikator, om du nå sitter der og får servert rødvin er å sjekke alkoholmengden. Er den over 12 så er det som regel safe, med mindre den er veldig søt på smak, da. Som den vinen du nevner som er tilsatt sukker etter gjæringsprosessen. Heldigvis gjelder det svært få rødviner.

En grei ting å huske på forresten er at kroppen alltid vil brenne alkohol før den forbrenner noe annet, så et eventuelt vekttap vil forsinkes mens dette skjer. Men det er'e verdt spør du meg

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat