|
Sv: Nå gir jeg snart opp
Opprinnelig lagt inn av Hengebuksvinet, her.
Nå har jeg lest mye her på forumet og MANGE sier at man skal spise så og så mye fett og fet mat, men HVA er det de spiser?
Jeg blir mett av det jeg spiser, og lurer på hvordan jeg skal få i meg mer fett uten å drikke matolje.
Jeg har ikke lest boka til Skaldeman, burde kanskje gjort det, men av omtale virker han litt for ekstrem.
For å være ærlig så tror jeg at du må kaste en del gamle oppfatninger på båten dersom du skal lykkes med et lavkarbokosthold 
Skaldemann har jo hatt en tendens til å appellere til menn, men da må man også stille seg åpen til at verden ikke er så enkel som Statens ernæringsråd og Olympiatoppen framstiller den. Termodynamikkloven er for komplisert til at menigmann kan ha noen nytte av den!
Jeg vet ikke helt hva mer jeg skal si. Men les gjerne Skaldemann sin bok (GI Noll), om ikke annet så for en ny input. Bedre uten Brød er også en veldig bra bok, og jeg har merket at det er en overvekt av menn som praktiserer Optimal ernæring som Bedre uten Brød beskriver, kanskje fordi det er en av de retningene som har en mer vitenskapelig approach.
Håper du finner din vei!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|