Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-09, 00:49   #33
Hengebuksvinet
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 54
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og for guds skyld, folkens! Bruk oppskriftsforumet
Det er så uendelig mange fantastiske matretter man kan lage! Jeg kan ikke skjønne hva som er så spennende med ris, pasta, poteter og brød ... (Men det er meg, da).

Og når det gjelder nøtter og øl og andre ting som inneholder lite karbohydrater, men er med på å stoppe vekta: Det er ikke nødvendigvis sånn at alt som er lavt i karber bare er bra! Det handler ikke bare om lite karbohydrater, men også hvor karbohydratene kommer fra. Nøtter er bra på mange måter, men mange opplever stagnasjon av det. Så jeg ville spart nøttene, og ølet (både sukkeret i ølet og alkoholen bremser vektnedgangen) til vedlikeholdet, eller begrenset det i alle fall.

Du har tydeligvis holdt på med dette i mange år ( 4? ) og er da kanskje blitt vant til å klare deg uten brød, melk, poteter, ris og pasta.
Kanskje gikk du ned en del også den første tiden?
Eller så ble du kanskje kvitt noen andre helseplager sånn at du, i hverfall den første tiden følte fremgang?

For meg og mange andre er lavkarbo en slankekur hvis hovedmål er å bli kvitt noen ekstra cm rundt magen eller andre steder.

Hadde jeg gått ned, og ikke opp som jeg gjør hadde alt vært fint og jeg hadde sikkert vært kjempefornøyd. Sånn som det er nå er det vanskelig å være fornøyd da jeg faktisk legger på meg selv om jeg er i ketose og inntar under 2000 kalorier om dagen.

Jeg skal kutte ut øl og nøtter, det er ikke noe problem da det tross alt bare var 1 på fredag og 1 på lørdag. Nøtter spiser jeg bare en neve av hver 3. dag likevel.

Lagde vafler i dag:
3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
4 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss splenda
75 gr smeltet smør
Og de var kjempegode, hele familien likte dem.

Gir ikke opp riktig enda, men hvis jeg fortsetter å legge på meg så....

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat