Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-09, 23:09   #10
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: vi begynner i morra, min mann og jeg.......

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Jaja, så er det på tide å ta kvelden her hos meg, men jeg ser at ett nøkkelord fremmover blir PLANLEGGING.

Tror jeg skal sette opp en eller anen form for ukemeny, iallefall i forhold til middagen.

Må handle i morra, og såå ost da.....jeg som ELSKER ost....men ikke har spist ost på "år og dag"......................

tror det blir mye egg, baccon, og ost i handlekurve i morra......

Takk jenter, dere er toppen!!

Detta kan bli bra det.

Et godt tips med veiing av mat og utregning av karber:
Hvis du lager Torkilds proteinbrød (eller noe annet lavkarbobrød), skjær ei skive, vei den og regn ut karboinnholdet.
Skriv det opp på en lapp (eller i ei notisbok) så slipper du å tenke mer på det.
Gjør det samme med all annen mat i begynnelsen.
Se hvor mye majones du bruker, hvor mye rømme osv.
Hvor mye veier f.eks to "typiske" skiver tomat eller en brokkolibukett...
Etterhvert trenger du ikke veie maten, men kan ta det på feelingen.
Husk at du skal ha i deg minst 15 g karbo og mannen din minst 20 g karbo. Da er det litt å gå på oppover .

Et annet godt råd er å kutte opp salat og grønnsaker og ha det ferdig i kjøleskapet i lufttette beholdere.
Lag store porsjoner og frys ned i porsjonspakninger = enkelt og raskt til middag osv.
Lykke til

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat