|
Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Takk for opplysninger, Arnakristin! Jeg tar nå 150 mcg, men øker kanskje dosen i morgen til 200 (høyeste), og har lest de samme anbefalningene som deg. Har også lest at voksne kvinner skal ha minimum 120 mcg alt i alt av jod.
Jeg spiser jo ikke meieriprodukter, og veldig lite sjømat, så jeg får heller ikke så mye jod i meg at det gjør noe.
De prøvene jeg tok i fjor var tatt før jeg kutta ut fløte, ost og rømme, forresten. Og mulig jeg ikke var så drittlei fisk som jeg er nå 
Du var den siste jeg tenkte på da Photo! Etter å ha lest mye på forumet her så veit jeg at du ikke hiver deg ut i noe uten å sjekke grundig først. …men som du sier det er de her inne med ekstremt vektstress.
Etter litt om og men så har kjøpt Kelp, jeg spise mikroskopisk med sjømat og kun litt meieriprodukter, fløte og rømme. Bruker omtrent ikke salt i maten og når jeg bruker så er det havsalt som ikke er tilsatt jod. Det var mye info i tråden her som fikk meg til å undres selv om jeg aldri har vært utredet for stoffskifte. Har aldri vært noen sylfide men ble ikke feit før jeg ble påkjørt og sliter med nedsatt mobilitet og kroppen reagerer ekstremt negativt på alle forsøk på trening. …jeg lever ketogent men vekta mi har stått stille et år nå.
Jeg så at min multivitamin inneholder 150 mcg så jeg tar kun 2 tabletter med Kelp og tenkte jeg skulle prøve det noen uker.
Da jeg var yngre fleipet vi med at jeg kunne bare se på ei brødskive to ganger så la jeg på meg, he, he… men om det var pga kh eller stoffskifte er vel kanskje noe jeg får en indikasjon på nå.
|