Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-09, 18:43   #92
Abbe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men jeg håper at de som leser denne tråden og tror at kelp er en lettvint løsning på noen ukers platå, tenker dere om igjen. Lavt stoffskifte har mange symptomer, og har du nok av dem bør du oppsøke lege først og få tatt noen prøver, og ikke bare kaste deg på det som en hype! Overdosering og langvarig bruk av jod (som kelp har mye av) er heller ikke bra, og kan gå ut over mineralnivået i kroppen og føre til andre stoffskifteproblemer.

Har lavt stoffskifte i følge blodprøver jeg, men fordi jeg er ung bør jeg visst avvente og se hva som skjer... Har vært innom tre leger til nå som har sagt at jeg får vente og se... Må si at jeg ikke tror det vil bli noe bedre med å vente, ettersom flere familiemedlemmer i nær familie har struma eller lavt stoffskifte. Ikke noe i veien for å prøve med kosttilskudd da tenker jeg.

Det som hadde vært deilig å bli kvitt av symptomer er særlig håravfall og tørr hud, syns det er de to symptomene som er mest slitsomme... Andre ting som er plagsomme er periodevise "muskelstikk", og når Viclin skrev om tåkesyn her så fikk jeg en ahaopplevelse i forhold til hvordan jeg av og til opplever synet mitt... Energinivået mitt har økt med lavkarbo så der er jeg rimelig fornøyd nå, selv om jeg godt kunne hatt enda mer energi...

2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat