|
Sv: Ketogen pulverkur?
Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.
At dere ikke ønsker anbefaling av "slankepiller/pulver" er en ting. Å forby diskusjon om emnet er et helt annet. Ja, jeg syns det er vanskelig å forholde seg til.
+1.
Jeg tror det er helt imot sin hensikt å sensurere prat om ting man prinsippielt ikke anbefaler. Jeg mener det er langt mer konstruktivt og vil gagne flere om man heller diskuterer temaet, og argumenterer på en saklig og grei måte hvorfor slike pulverkurer er uheldige, og at en kostholdsendring er langt bedre. Det burde være mer enn nok kunnskap her inne til å klare det, og om det skranter med argumentene så får man i det minste utfordret hjernecellene til å lete etter noen. Det fører til utvikling tror nå jeg, og et høyere kunnskapsnivå jevnt over.
Det er ikke spesielt heldig å slenge døra i trynet på folk som kommer inn her og spør spørsmål. Disse spørsmålene er jo som regel er basert på uvitenhet og ikke uvilje liksom. Tør man i det minste å diskutere vil i verste fall folk hoppe på pulverkurene på tross av advarslene alikevel, og i beste fall får man omvendt de til et mer langsiktig mål om varig bedret helse. Hva har man egentlig å tape her?
Det er bare konstruktivt å diskutere uenigheter og utfordre sine meninger. Jeg tror de som er ute etter pulverkurer trenger å få god og riktig informasjon i stedet for å bli tiet ihjel. Mine $0.02.
|