Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-09, 11:13   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Da har jeg skrevet en mail til dem, en liten spansk en om hvordan jeg oppdaget at det er sukker i dem, men det har ikke noe å si for poenget. Spent på svar!

Sitat:

Hei!
Jeg har vært fan av First Price-produktene lenge, og særlig baconet har jeg satt pris på. En ting at det er billig og ganske godt på smak, men jeg syntes også det var en særdeles god ting at dette baconet var en av få som ikke inneholdt sukker/glukose/dextrose.
Helt til nå ... Jeg kjøpte et par pakker bacon, og plukket spesielt ut de med nye etiketter, med den tanke om at de var de ferskeste.
Da jeg skulle steke meg bacon senere, så jeg på etiketten. En ting er at næringsinnholdet ikke lenger er oppnevnt (noe jeg generelt synes er en uting), men nå står også sukker oppnevnt som en av ingrediensene!
Jeg må si jeg er veldig skuffet. Jeg vet jo at det som regel ikke er snakk om store mengdene, men det er like mye prinsippet, hva har sukker i kjøtt å gjøre?
Jeg har en prediabetisk tilstand (glukoseintoleranse), lever på lavkarbomat, og spiser følgelig så lite sukker i alle former som overhodet mulig, og selv om jeg ikke tror at det lille sukkeret som er i bacon påvirker blodsukkeret mitt, så er jo det heller ikke så lett å vite når dere har fjernet næringsinnholdet.

Mitt spørsmål er dermed: hvorfor har dere fjernet næringsinnholdet fra etiketten, og hvorfor har dere med ett begynt å tilsette baconet med sukker? Jeg skulle gjerne også visst hvor mye sukker det er snakk om.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat