|
Sv: Felleskjøpet har skjønt det!
Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.
Det var da voldsomt da? Er du fôrselger??
Jeg er ingen ekspert, og det er sikkert mye jeg ikke vet, men Labb kommer vel ganske godt ut i test vel??
Nei, jeg er ikke forselger, jeg er hundeeier. At Labb kommer godt ut av en test er vel ingen grunn til å juble. Det mange glemmer når de ser en test, er hvem som står bak den og hvem som har betalt den. Og ikke minst hvordan de har gjennomført det. Jeg tar ikke fem flate øre for slike tester.
Jeg kommer aldri til å gi mine hunder Labb. Never ever ever. Jeg har sett hva som skjer med hunder som får Labb, og de er i ett representativt stort utvalg. Det er nok ikke dermed sagt at ALLE hunder reagerer på Labb, men de fleste jeg vet om, gjør det. Pelsen ramler av, bikkja får kløe, eksem, store kjøttsår, ødelagt innvendig, lite næring i det osv. At noen med viten og vilje gir bikkja si det der får bli deres sak, men bikkja behøver ikke å lide av den grunn.
Når det er sagt; Forskjellige hunder reagerer på forskjellig mat. Jeg kan ikke gi min Frölich, det blir det magesyke av, noen kan ikke gi bikkja eukanuba for de kaster opp osv, men slike tilfeller er lite av i forhold til Labb.
Å kjøpe mat hos dyrlege eller dyrebutikk koster litt mer, men det er akkurat det samme som å kjøpe en sekk pedigree på butikken, fordi proft for er mer næringsrikt og hunden trenger derfor mindre av det.
Tørrfor er ikke så ille å gi bikkja, det er boksmat og hundepølser som er det virkelige ille i den sammenheng av hundefor. Jeg deltok på ernæringskurs for hunder for noen år siden og der ble Euroshopper boksmat og hundepølser dratt fram som verstingene å gi hunden.
Skal man ha hund, får man også jaggu meg ta sørge for at den får det stellet den trenger. Det inkluderer kvalitetsnæring.
Det beste er selvsagt å råfore hunden. Men det er det få av oss som er vant med å gjøre.
|