|
Sv: Felleskjøpet har skjønt det!
Nei, Vom og Hundemat har skjønt det. 
0,5-2 gram karbo, høyt fettinnhold, og kun rene animalske råvarer. Ikke prosessert eller behandlet, kun rent, ferskt kjøtt og bein. DET er hundemat det, og det funker visstnok som en drøm på katter også. I tillegg er det langt billigere enn de aller fleste tørrfôr, har veldig høy smakelighet, og i min erfaring opplever hundene alle de gunstige fordelene ved lavkarbokost som det vi gjør. Og mange blir kvitt allergier, hudproblemer og fordøyelsesproblemer blandt annet, ved å kutte ut tørrfôr til fordel for en rå diett basert på animalske råvarer.
Her i heimen går det kun i rått kjøtt og bein, den naturlige kosten for rovdyr som hunder og katter. 
Jeg har ikke fôret med tørrfôr på 6 år jeg. Er hellig overbevist om at hunder ikke er skapt for å spise tørre kjeks som har gått igjennom hvor mange behandlingsprosesser. Hva hunder skal med mais, ris og kjøttmel har jeg aldri helt kommet til bunns i. 
Dessuten bør det vel nevnes at Appetitt knapt kan kalles lavkarbo. Tørrfôr er helt avhengig av høyt karboinnhold for i det hele tatt kunne produseres. Nå finner jeg ikke det eksakte karboinnholdet til Appetitt, men det er vel næmere umulig at det ligger under 30-35%. Type 40-50% er vel sannsynlig.
Hehe, det er vel tydelig at jeg neppe synes tørrfôr er det optimale. 
Sist redigert av Bacon : 28-08-09 kl 18:29.
Årsak: typooo
|