|
Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning
Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.
I Tyskland regner de TSH på 2,5 som hypothyreose. Dette er bl.a. basert på en norsk undersøkelse, men her i Norge er det fortsatt høyere verdier som gjelder. Forstå det den som kan.
En FT4 på 13 er fortsatt ganske lavt, selv om det er "normalt". Du hadde omtrent like verdier som meg, selv om jeg har hatt enda lavere FT4. Da TSH begynte så smått å nærme seg 4, fikk jeg prøve Levaxin. Og siden har formen bare gått oppover. Og jeg var LANGT nede. Sykmeldt i 8 måneder, håret falt av i bøtter og jeg var rett og slett utslitt.
Nå fikk jeg nettopp brev fra legen ang prøvene som ble tatt i juli, og nå er jeg på grensen til høyt stoffskifte, så jeg får ikke øke mer på Levaxin. Og nå føler jeg meg kjempebra! Jeg sover ikke over halve døgnet lenger, og jeg er generelt mye, mye bedre. Og jeg har ingen symptomer på overdosering. Så jeg tror nok at jeg må ligge ganske høyt på FT4 (som er den de har begynt å se på i andre land, ikke TSH som de legger mest vekt på her) for at det skal være mitt normalområde. Du har kanskje det samme.
Blir spennende å høre resultatene av prøvene du har tatt nå. Og ikke minst om Kelp hjelper. 
Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.
Sånne sting har jeg hatt masse av, men aldri tenkt på det i relasjon til stoffskiftet. Har ofte fått "vondt i hjertet", men på feil side. Når jeg tenker på det nå, så kan jeg ikke huske at jeg har hatt det på lenge. Det er også en av tingene som har forsvunnet gradvis etter at jeg begynte på Levaxin.
Dette var veldig spennende å lese, Viclin! Kanskje kanskje jeg har funnet nøkkelen til mitt evigvarende platå? Åh, det hadde i tilfelle vært fantastisk!
Jeg har jo også mista sååå mye hår, og det har blitt bedre en periode nå (ramla av masse igjen etter samlivsbrudd og diverse i fjor), da jeg begynte med Nisim Shampoo og sterke b-vitaminer, men føler på sikt at det mer hindrer hår i ramle av, og at det vokser fortere enn at det normaliserer, selv om det er bedre enn på lenge, så hadde jeg TJUKT hår fram til slutten av tenårene til tross for masse bleking, dreading og farging. Har som sagt forsket litt selv nå på nettet, og det viser seg også at kroppen har vansker for å ta opp sink når stoffskiftet er lavt. Sink er superviktig for hår og negler. Da jeg begynte å spise kjøtt igjen trodde jeg at jeg skulle få i meg nok sink, men kanskje det videre er et større bilde her.
Ja, gud, når er jeg spent på om Kelp vil ha noe å si. Har ikke funnet noen opplysninger som sier noe om hvor lang tid det tar før det hjelper, men Mr. Muscle sa jo at han merket effekten etter noen dager. Og så videre hvor lang tid det tar før det eventuelt vil påvirke vekta. Jeg er jo med første øyesyn en litt dårlig reklame for kostholdet jeg fronter ettersom jeg minst er ti fortsatt ti kg overvektig, gjerne mer 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|