Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-09, 19:04   #55
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

I Tyskland regner de TSH på 2,5 som hypothyreose. Dette er bl.a. basert på en norsk undersøkelse, men her i Norge er det fortsatt høyere verdier som gjelder. Forstå det den som kan.
En FT4 på 13 er fortsatt ganske lavt, selv om det er "normalt". Du hadde omtrent like verdier som meg, selv om jeg har hatt enda lavere FT4. Da TSH begynte så smått å nærme seg 4, fikk jeg prøve Levaxin. Og siden har formen bare gått oppover. Og jeg var LANGT nede. Sykmeldt i 8 måneder, håret falt av i bøtter og jeg var rett og slett utslitt.
Nå fikk jeg nettopp brev fra legen ang prøvene som ble tatt i juli, og nå er jeg på grensen til høyt stoffskifte, så jeg får ikke øke mer på Levaxin. Og nå føler jeg meg kjempebra! Jeg sover ikke over halve døgnet lenger, og jeg er generelt mye, mye bedre. Og jeg har ingen symptomer på overdosering. Så jeg tror nok at jeg må ligge ganske høyt på FT4 (som er den de har begynt å se på i andre land, ikke TSH som de legger mest vekt på her) for at det skal være mitt normalområde. Du har kanskje det samme.

Blir spennende å høre resultatene av prøvene du har tatt nå. Og ikke minst om Kelp hjelper.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat