Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-09, 17:13   #20
martina
Medlem

martina sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 64
martina er på en erverdig vei

Sv: Ph/syre-base kosthold?

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Har lest gjennom noen av trådene fra 'lignende tråder', og så at det sto en god del om ME.
Var med tanke på det jeg skrev det første innlegget; jeg hadde lest om stive muskler og ledd, og at det kunne komme av for høyt (melke-)syrenivå i kroppen.

Det jeg har fått høre fra min behandler ang. stive muskler og ledd er at avfallsstoffene hoper seg opp i kroppen pga maten vi spiser, dvs karbo- og sukkerrike måltider, altså vanlig norsk kosthold. For oss som da er disponert for muskelsmerter gjør dette kostholdet at musklene surner og det oppstår soppinfekssjoner.

Jeg er mye plaget av dette og har prøvd alt som er å prøve av tradisjonell og alternativ behandling uten varig resultat.

Behandleren min bestemte seg for at jeg måtte til pers med kostomlegging og avgiftning. I 4 uker har jeg spist rå grønsaker fett og proteiner fra kjøtt og fisk, ingenting annet. Selv merker jeg ikke så mye bedring, men jeg responderer vistnok bedre på massasje og tøyninger nå enn tidligere. Har fått beskjed om at jeg må minimum beregne tre måneder før jeg føler meg nogenlunde bra.

Vet ikke om dette var svar på spørsmålet diit, men det er iallefall det jeg har erfart så langt. Lykke til videre.

Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat