|
Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning
Jah, nå har jeg vært og tatt blodprøver. Legen kunne forøvrig fortelle meg at jeg hadde tatt prøver i 2008, og skjønte ikke helt hvorfor de ikke var på labarket mitt som går helt tilbake til 2005. Uansett, de var på TSH 2,5, og FT4 13,4. Referanseverdiene er henholdsvis på 0,2-4,0 for TSH, og 10-20 (ca, husker ikke nøyaktig) for FT4.
Forhøyede verdier av TSH kan indikere lavt stoffskfite (hypothyerose).
Etter å ha forsket litt på nettet så er det visst alt for høye tak på TSH, og at man faktisk kan regne med et alt over 2,0 kan være for mye. Så nå er jeg mildt sagt litt forvirra. Men jeg får se hvordan blodprøvene er i dag. Jeg kunne ringe dem på mandag og bestille labarkene i posten. Legen var veldig positivt innstilt på en 2. opinion fra Dr Willumsen på Kvinneklinikken i Drammen.
Puslespill, altså 
PS: Jeg begynte med halv dose kelp i dag. Maks anbefalt dagsdose er fire tabletter, så jeg tok altså to. Blir spennende å se om det har noen innvirkning. Har f.eks noe muskelsmerter (stikk) som er plagsomme, samt flere andre symptomer som kan indikere lavt stoffskifte som jeg er spent på om vil avta/forsvinne.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|