Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-09, 14:24   #28
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Svangerskapsdiabetes

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Det er ikke akkurat det beste jeg har gjort å drikke det store glasset med sukkervann. Men det er kjekt å vite for senere, at man har en ganske høy risiko for å få diabetes etterhvert dersom man ikke passer kostholdet. Legen min sa også at det var svært viktig å passe kostholdet godt de siste ukene fram mot fødsel, slik at det ikke skulle gi "sukkerproblemer under fødselen". Jeg spurte ikke hva det betydde, tenkte på betydningen av jevnt blodsukker da hun sa det, men det kan jo være noe mer kanskje.

det er vel noe sånn som 50% sjanse for å få det seinere i livet, ja. Men det kan jo stoppes med riktig kosthold.. Og lavkarbo er vel det riktige kostholdet

Eneste jeg har hørt kan skje er at babyen blir stor, at man har mye fostervann, at babyen kan bli født med et ustabilt blodsukker (er ikke bare bare dette altså, men har ikke hørt noe om mora)

Synes forresten hele opplegget er litt teit. Jeg hadde et fastende blodsukker på 4.3 eller 4.2. Husker ikke helt. Også hadde jeg nesten for høyt, men ikke høyt nok, 2 timer etter det deilige sukkervannet. Har ingen og har ikke hatt noen symptomer. Synes det er rart jeg ikke har fått en test til egentlig. Man kan ha dårlige blodsukker dager liksom. Men uansett så er det jo ikke dumt å spise lavkarbo