Tråd: Vanndrivende
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-09, 10:17   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende

Ketogent kosthold i seg selv er vanndrivende, så det kan godt hende at du må ha en lavere dose enn normalt. Dete må du prøve deg frem med, gjerne i samråd med legen din: Det er ikke farlig å ta vanndrivende sammen med lavkarbo/ketogent kosthold. Jeg har tatt vanndrivende siden 1978 og har levd lavkarbo mer eller mindre siden 1982. Har ikke opplevd problemer.

MEN, både på ketogen diett (som sagt er vanndrivende i seg selv) og med vanndrivende piller, er det viktig at du tar et godt kosttilskudd da en del vitaminer og mineraler blir "skyllet ut" med vannet. Det er vikrig at du får målt nivå av spesielt kalium hos legen (jeg tar prøver hvert halvår) og at du om du trenger det tar kalium tilskudd. Om legen skriver ut vanndrivende til deg vil h*n nok også sjekke dettte og informere deg om hva og hvor mye du skal ta av evt. kaliumtilskudd.