Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-09, 13:58   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Jeg tror nok også at min stillstand skyldes utskeielser og ikke jod mangel, men ettersom mange av mine symptom på lavt stoffskifte forsvant med Kelp så hjelper det nok likevel. Har selv vært hos lege, samt tatt håranalyse og fått påvist lavt stoffskifte, men innenfor normalen. Normalen er ganske vid dersom du spør en lege. Sier legen at du har lavt, men innenfor normalen kan du nok konkludere med lavt stoffskifte.
Leste at normalen strekker seg fra 1-4 på målinge hos legen. Spør når du oppsøker legen om å få den nøyaktige verdien. Sier han/hun 1,3 f.eks. så bør du ikke nøye deg med at testen er "normal"
Men for all del ta en tur til legen. Mine innlegg er ikke ment å erstatte konsultasjon med lege. Det håper jeg alle som leser et hvilket som helst forum forstår.
Gi gjerne tilbakemelding på hvilket nivå du blir målt til.
Du kan jo ta en blodprøve før du begynner på Kelp og en etter bare for å se om det gir noen forskjell

Sånn til slutt: 2 år uten vektnedgang høres mystisk ut. Du bruker vel ingen blodsukkerøkende søtstoffer, maltitol, xylitol, sorbitol etc.?
Kan jo selvsagt skyldes økt muskelmasse, men tvilsomt at dette er eneste årsaken når du veier 80kg. Med mindre du er ekstremt muskuløs selvsagt, det er jo ikke problem dersom de siste 15 kiloene dine er muskler, da er jo 80 helt normalt

Ja, kjenner godt til de vide normalene på verdier, det gjelder mer enn stoffskifte, tro meg
Jeg har eliminert kostholdet mitt fullstendig for alle partystoppere, bruker ingen søtstoffer, spiser ikke meieriprodukter (som jeg heller ikke tåler) etc etc.
Det er mest sannsynlig noe fysiologisk som gjør det, jeg har en sterk insulinresistens, og er disopnert for en blanding av dia 1 og 2 (lada -latent autoimmun diabetes hos voksne), så kroppen min har muligens mer enn nok med å hanskes med blodsukker og insulin.
Jeg skal forøvrig til Willumsens kvinneklinikk i Drammen i oktober, som er meget lavkarboorienterte og har ekspertise innenfor PCO/PCOS og insulinresistens. De opererer med langt strammere verdispenn enn allmennlegestanden, og jeg vil gjerne se på muligheten for å medisineres med metformin/glucophag.
I mellomtiden trøster jeg meg med en langt bedre helse enn jeg noensinne kunne drømme om for tre år siden, og tross alt en betydelig vektreduksjon.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat