|
Sv: Omvendt tap av muskler ...
Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.
så , hvis en undervektig skal øke i vekt, vil en jo helst øke i muskelmasse. og da vil en nok slite seg litt ja.. da kan en bare spise lavkarbo , gå opp i vekt, og liksom.. bli normalvektig ?
uhm.. jeg er vel på jordet, igjenn ? 
Vil man? . Mulig. Det spørs jo på muskelmassen man har i utgangspunktet.
Jeg har veeeldig lite muskler , men har ikke vært for flink med proteininntaket har jeg skjønt, før det siste året. For et halvt år siden tok jeg en vektanalyse og satt igjen med 27 kg muskler, som er under gjennomsnittet for kvinner med god margin. Men jeg har veldig tynne bein og armer og har faktisk en underutviklet muskulatur i følge en lege på Lovisenberg som utredet meg for Cushing/Addison (som en tolvåring sa han faktisk ), og jeg bygger ikke så lett muskler, så det er veldig individuelt.
Når jeg kommer ned på 70 kg skal jeg ta en ny vektanalyse, blir spennende å se utviklinga. Det er jo en typisk fysiologisk effekt av lavt karbohydratinntak og økt proteininntak at muskelmassen øker, samt at jeg trener yoga hver dag nå.
Men klart, er du undervektig og spiser lavkarbo, så framt det er en god sammensetning, riktig mengde protein i forhold til vekt o.l, så vil du mest sansynlig både øke i vekt opp mot en normal, og øke i muskelmasse.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|