|
Sv: Sprikende fastlegeanbefalinger
Min bror jobber som fastlege, og har tidligere vært blant de som har anbefalt typisk fem om dagen,masse mosjon og lite fett. Rett og slett fordi han ikke visste bedre. Men da han så at jeg gikk ned 22 kilo på ketolyse, og fikk en generelt veldig mye bedre helse, satt han seg grundig inn i ketolyse/lavkarbo, og nå er det det eneste han anbefaler til sine overvektige pasienter, og med svært gode resultater!
Selv har jeg gått til privat trener en stund, og han satt opp en kostholdsplan til meg som bestod av: 100g cottage cheese til frokost, evt ett knekkebrød med magert pålegg. to knekkebrød med magert pålegg til lunch og fisk evt magert kjøtt med 100g ris eller en potet til middag. kveldsmat var forbudt,og jeg skulle ikke spise noe etter klokken 18.00. I tillegg måtte jeg gå tur på 3 kvarter før frokost, og trene minst 5 dager i uka. vel gikk jeg ned 2 kilo i vekt,men jeg gikk rundt og var kronisk SULTEN, svimmel,trøtt,vondt i hodet konstant osv...Mistet konsentrasjonsevnen på skolen, og hadde verdens korteste lunte ovenfor min sønn. Det sier seg vel selv at dette ikke gikk i lengden,og jeg sprakk omtrent daglig ved å spise sjokolade og annet godis, noe som igjen førte til at vekta gikk opp. Som alenemor er det ikke akkurat lett å skulle gå tur på 3 kvarter før frokost, og trene 5 kvelder i uka når jeg i tillegg er fulltidsstudent, men dette fatta bare ikke treneren min. Han sa at det var ene og alene min feil at jeg ikke gikk ned i vekt siden jeg ikke holdt meg tilkostholdsprogrammet hans,og ikke fikk trent så mye som han krevde.Så da tok jeg saken i egne hender og begynte med ketolyse, og raste rett og slett ned i vekt! Fortalte til treneren at jeg var begyntpå ketolyse, og han bare fnyste av meg og sa at vi trenger karbohydrater for å leve! og at jeg kom til å bli slapp og svimmel. Men hallo? Jeg var jo slapp og svimmel da jeg gikk på hans diett! Jeg har aldri vært så opplagt og frisk som etter at jeg begyntepå ketolyse! Så nei,man skal ikke alltid høre på hva "ekspertene" sier..
|