|
Sv: Kalorier?
Opprinnelig lagt inn av Hengebuksvinet, her.
Hvis man skal følge Forsberg ( Spis deg mett uten sult ) skal man ligge på max 25 gr karbohydrater og 1100 til 1400 kalorier pr. dag.
Er det Atkins som sier man kan spise så mange kalorier man vil? ( er litt forvirret av alle variantene ).
Høres litt crazy ut med så strenge kcal-restriksjoner på et såpass lavt kh-nivå, spør du meg. Når du ligger så lavt på kh er det viktig med mye fett, og da tror jeg man lett overskrider kcal-nivået du nevner ... Jeg teller heldigvis ikke kalorier. Fysj 
Nei, det er vel ingen som har sagt at man kan spise så mange kalorier man vil, det er jo ikke det det handler om! Man skal spise når man er sulten til man er passe mett, med andre ord stole på kroppens signaler, som jo er der av en grunn. Det kan for noen etter mange år med feilernæring være litt vanskelig å kjenne ordentlig godt på hva som faktisk er sult og metthet, men det går seg gjerne til med proteiner og fett, som holder deg mett og stabil i blodsukkeret.
Så, om vi omformulerer det litt, så er jeg med: Du kan spise så mange kalorier kroppen din vil! 
Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.
problemet mitt er at jeg er spesialist i og småspise nøtter, i allt former.. yoghurtdekkete,rista,naturell,sjoko,salta,mixa,ALT !
heregud har 6 pakker med 700g i hver i skapet, + 4 fulle bokser med yoghurtnøtter, + 2 stk 450g paranøtter!
OG JEG KAN IKKE SPISE DET PGA LAVKARBO!   NEEEI! ok, paranøttene da.. 
Jada, de er gode, men guri malla så søte! Gi dem bort! Vekk me rem 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|