Opprinnelig lagt inn av Nille
Om jeg hadde hatt oppskriften så ville jeg uansett ikke sendt den videre.
Den har absolutt ingenting med Rikshospitalet å gjøre. Den er like seriøs som ananas kuren eller eggedietten etc etc.
Den er direkte skadelig. OK, man tar av, men sunt er der absolutt ikke og den kan på ingen måte anbefales.
Kuren består av en 13 dagers kostplan à 3 små måltider per dag. Det gjennomsnittlige daglige energiinntak ligger på 2300 kJ (ca. 550 kcal), med en energifordeling på 41% fra fett, 29% fra karbohydrater og 31% fra protein. Energifordelingen er stikk i strid med Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet. Og selv for lavkarbo er den helt på jordet. Dietten er på ingen måte fullverdig, dvs. den dekker ikke behovet for en rekke vitaminer og mineraler, deriblant vitamin D, kalsium og jern.
At noen vil utsette seg for en slik kur, - som bevist ødelegger stoffskiftet (og det kan det ta tid å få orden på igjen !!! ) og hvor man dessuten legger på seg det man har tatt av og mere til når man begynner å spise vettugt igjen.,.... ja det er over min begripels ! Dette er inngangen til en jojo-slanking - ta av, legg på deg mer, ta av, legg på deg enda mer..... ikke lurt og ikke sunt !
VÆR SÅ SNILL - IKKE GJØR DET ! Enhver som har lest denne tråden burde være klar over faremomentene !!
Jeg går på den nå som en start skal spise sunt lite og ofte når jeg er ferdig og jeg begynte i dag med trening og kommer til å fortsette med det.... Tror ikke det er så enormt farlig, kjenner flere som har gått på den og som er fornøyde...