Har akkurat skrevet et kjempelagt svar her - og så får jeg plutselig beskjed om at jeg ikke er logget inn Halloooooo !!
har ikke tid til å skrive alt omigjen, men hovedpunktene:
- Matter under 1,5 cm anbefales IKKE for pilates. Du skal rulle på ryggen/rygghvirvlene, og jeg kan love at du kjenner det om matten er for tynn. Anbefaler 1.5 cm om du har teppe under. Alt . 2 cm på tregulv eller gulv med belegg. Det samme anbefalte Yogamad hvor jeg bestilte tidligere. De hadde yogamatter og pilatesmatter.....men dessverre ble frakten innmari dyr. har prøvd mattene på XXL og de i nettbutikken var harde og vonde. Liggeunderlaget mitt fra campingutstyret var bedre ! Min matte kostet kr. 399, er 2 cm tykk og blå og heter Domyos.
- Bøker er OK, men da må du jo bla i boka hele tiden og huske sammensetnignen av øvelsene etc. Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !