Tråd: Pilates
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-05, 21:33   #49
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har akkurat skrevet et kjempelagt svar her - og så får jeg plutselig beskjed om at jeg ikke er logget inn Halloooooo !!

har ikke tid til å skrive alt omigjen, men hovedpunktene:

• Matter under 1,5 cm anbefales IKKE for pilates. Du skal rulle på ryggen/rygghvirvlene, og jeg kan love at du kjenner det om matten er for tynn. Anbefaler 1.5 cm om du har teppe under. Alt . 2 cm på tregulv eller gulv med belegg. Det samme anbefalte Yogamad hvor jeg bestilte tidligere. De hadde yogamatter og pilatesmatter.....men dessverre ble frakten innmari dyr. har prøvd mattene på XXL og de i nettbutikken var harde og vonde. Liggeunderlaget mitt fra campingutstyret var bedre ! Min matte kostet kr. 399, er 2 cm tykk og blå og heter Domyos.
  • Bøker er OK, men da må du jo bla i boka hele tiden og huske sammensetnignen av øvelsene etc. Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !