Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-09, 17:45   #172
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg er helt enig med deg. Det var ikke det jeg mente med at du er i grenseland. Du er i grenseland for når staten er villig til å bruke penger på deg. Svineinfluensa og statiner derimot... Problemet i Norge er at de øker grensene etter hvert som snittverdiene i befolkningen går opp. Ellers hadde det blitt for dyrt, eller hva? Sleng på den norske moralen om at alle har seg selv å skylde for alt som ikke er A4, så tror jeg vi nærmer oss en slags forklaring. Jeg visste ikke at kvinneklinikken og Lindberg opererte med andre verdier. Det er kjempeflott, og et aldri så lite lysglimt i galskapen.

Ja, ikke sant! De verdiene vi opererer med i dag er faktisk satt fra en undersøkelse fra 2001 gjort på hjertesyke menn i femtiåra, er det noe jeg kan sammenlignes med? Heh, ikke akkurat. Det er jo ikke noe nytt, det må nesten gå litt for langt før man får lov til å være syk ... Jeg er redd for at mange faktisk har uoppdaget dia2 på grunn av hvordan normalene anses.
Jeg tok ikke c-peptid den gangen for tre år siden da jeg fikk påvist insulinresistens, men jeg tør nesten ikke tenke på hvor høy den må ha vært.
At Lindbergklinikken og enkelte andre legensentere jobber ut fra litt mer snevre verdier sier ganske mye om dem og deres ekspertise. Jeg forventer ikke at en allmenlege har den kunnskapen innenfor kosthold og følgesykdommer av et dårlig et ... Jeg tror ikke majoriteten tar seg tid eller bry med å tale WHO midt i mot .

Nå har jeg fått time hos Dr Willumsen på Willlumsens kvinneklinikk i Drammen, det er ikke før oktober, men det er det verdt, for hun er den eneste der som ikke er privatpraktiserende. De har sogar S. Hexeberg der, som tidligere jobbet på Lindbergklinikken, og da jeg bestilte time i dag og kort beskrev problematikken fikk jeg faktisk tips av hun jeg snakket med på telefonen om å kutte ned på karbohydratene, hehe. Jeg fikk fort forklart at jeg har levd ketogent mer eller mindre i tre år, derfor er det ekstra mistenkelig at jeg ikke går ned i vekt, og at verdiene mine fortsatt er noe høye.
Ser veldig fram til dette, ikke minst å møte en fagperson som tenker som jeg gjør kostholdsmessig

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat