Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-09, 22:51   #13
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ph/syre-base kosthold?

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

Takk for utfyllende svar.

Har du tilfeldigvis vært i kontakt med Verkstedet ledd- og muskelklinikk? De jobber etter denne filosofien, det er ved hjelp av dem jeg nå skal forsøke meg på basisk kosthold. Ganske tøft den første uken synes jeg, er litt lei av rå grønsaker morgen middag kveld. Jeg unngår alle de matvarene du listet opp unntatt animalsk protein som jeg fikk lov å spise.

Hei Martina!
jeg har vært på "Gressbane-klinikken" i Tønsberg(blodanalyse.no).
Du kan vel spise kokte/dampet grønnsaker? alt vel trenger ikke være rå.
Jeg spiser også litt dyreproteiner(egg, kyllingvinger, fisk) foreløpig.
Jeg er glad i salater så det går greit for min del. Jeg har salat til alle måltider uansett...på vanlig lavkarbo også..så det er jeg vant til
REAL salt+sitron er utrolig godt å strø på avokado og ha over salaten..
Jeg spiser som før til middag(ketose-middag).
Det kan være tøft å følge programmet hvis man skal være flink ja... Men er verdt det for helse sin skyld
jeg tar det ikke så tungt om jeg skeier ut litt her og der... jeg kommer til å spise det jeg får servert hos andre feks... og middagen blir som før.
veilederen /terapeuten min hadde et godt tips der. han kunne spise feks pizza(en av verstingene), men dagen etter "sure" måltider tar han 4 ts natron i 1 liter vann og drikker på 10 min så har du det ut av kroppen ...en sjelden gang er det ok...og etterhvert som du får renset ut klarer kroppen å håndtere det/fordøye osv og da takler du også "utskeielser" bedre...men ikke så ofte at man kommer i ubalanse igjen da
Det er vel sånn med alle diettene: jo flinkere/strengere du følger programmet jo raskere resultater vil du få.... og det samme gjelder jo her.

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat