|
Sv: Ph/syre-base kosthold?
HEI MARTINA
du spurte om mine erfaringer om syre/base-kost i en annen tråd.
Jeg har tatt blodanalyse. Og lest boken(ph miraklet)
Jeg fikk råd om å starte først med 3 ts supergreens til 3 liter hver dag. og 10 dråper ph-prime pr liter( i samme vannet som supergreensen) + 1 ts natron(kjøpt på altshop/apotek) i et glass vann morgen og kveld.
Og bruke godt med salt(real salt/mineralsalt) i maten og bruke feks 4-salt i vannet..
Og etterhvert ta sølv-tilskudd når programmet er godt i gang(for å drepe sopp etc), men ikke så viktig i starten.
Når det gjelder kosten er det frokost og lunch som er viktig i første omgang. Jeg følger ikke boken slavisk da det blir for ekstremt for meg. Og jeg har ikke tenkt å bli helt vegetarianer heller(frokost og lunch blir vegetarisk)
Det er ok at kosten ikke følges slavisk. Det er viktigere med hva du drikker!
Det er også greit å vite hva som gjør kroppen sur og begrense/unngå verstingene. feks dyreproteiner(spis fett kjøtt hvis du må ha animalsk), kaffe/te, hvetemel, sukker, brus, juice, gjær, eddik, kunstige tilsetninger/søtstoff etc
Dette følger mye lavkarbo, bare uten melkeprodukter, minst mulig dyreproteiner. Og det er ok å spise noen skiver med spelt-brød(feks 2-3 skiver om dagen). minst mulig frukt.
Mine erfaringer så lang er bra! magen fungerer så mye bedre nå enn på vanlig lavkarbo. Jeg har nettopp startet så jeg vet ikke så mye mer om helsefordeler jeg kan oppnå. Magen er flatere og jeg er føler meg mer mett enn jeg trodde jeg skulle være. Så får jeg se hvordan dette utvikler seg videre
Er det flere med erfaring fra syre/base-dietten?
|