Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-09, 21:35   #24
Egg hver dag
Medlem

Egg hver dag sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Når begynner kiloene å renne av?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo nettopp grønnsakene som fort sniker på karber. Utover det er det bare rømme og fløte som kan trekke opp innholdet stort sett, med mindre man bruker mye erstatningsprodukter.
Jeg målte i starten, så gikk jeg bort fra det da jeg følte jeg hadde oversikt. Etter en stund målte jeg igjen, og oppdaget, som mange andre har oppdaget, at det er fort gjort å skli ut litt på øyemål.
Poenget er at når man følger en kur som sier man skal holde seg innenfor et visst antall karber er det helt umulig å vite hvor man ligger i forhold til anbefalingen om man ikke tar en liten kontrollsjekk i ny og ne. Og ja, det er kanskje å henge seg opp i detaljer, men det er jo akkurat de detaljene det handler om!

Som du ser på kostholdsfilosifien min så går jeg ikke på ketolyse, men generelt lavkarbo. Jeg bare anslår cirka karber jeg får i meg. Jeg følger ikke en kur, jeg har gjort en kostholdsendring til lavkarbo. Skrev lavkarbo/ketolyse over fordi jeg ofte er i ketose pga så lavt inntak av karbohydrater. For meg som kun går på lavkarbo så bryr jeg meg ikke om detaljene, for når jeg ser resultatene på helsen og vekten og er kjempefornøyd med det
Skal passe meg neste gang med å kommentere på andre som går på ketolyse.

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat