|
Sv: Vitaminer og fett når man er gravid
Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.
Noe helt annet Iset: Trodde ikke folk som er vektopereret tålte så masse fett jeg har ment at jeg har hørt dette. Eller er det rett og slett feil?
Stemmer det at du ikke kan kaste opp siden du er vektoperert? (det har jeg også hørt.)
Men ellers må du har stor takk for hjelpen med mine spørsmål om vitaminer.
Mange vektopererte tåler lite fett, men jeg mistenker faktisk at det helst er sammen med raske karber de ikke tåler det, og at fettet alene får skylda. Du vet, når folk flest tenker på fett tenker de jo på pommes frites, loff med smør, pizza, potetgull osv. Jeg blir litt dårlig av sånne ting, men ikke av lavkarbo med mye fett. I begynnelsen tålte jeg ikke rømme, men nå tåler jeg det. Tåler i grunnen alt.
Og ja, det stemmer at man ikke kan kaste opp etter en gastric bypass, kun om det skjer innen noen minutter etter at man har spist. Jeg har ikke kastet opp siden operasjonen for 2,5 år siden, det er rett og slett fysisk umulig.
Man kan heller ikke få halsbrann siden man ikke har magesyre i den aktive magen, kun i den avkoblede delen som ikke går opp i spiserøret. Så jeg hadde et svangerskap fullstendig fritt for halsbrann denne gangen.