Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-05, 08:54   #23
bibba
Medlem

bibba sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nord i landet
bibba er en juvelbibba er en juvelbibba er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Nille

Heia Bibba !

Winsor Pilates er en treningsform ala Pilates. Mari Winsor har laget et treningsprogram det er trygt å gjennomføre hjemme. Alt du trenger er et godt underlag og en DVD å følge. iallefall hadde ikke jeg klart det uten den. Å lese er noe helt annet enn å SE. Hun har 5-6 personer rundt seg som viser øvelsene hvordan de skal utføres. Du ser dem fra alle kanter. En av jentene gjør en "moderert" utgave av øvelsene, dvs. alternative måter å utføre dem på om du har vond rygg/nakke etc. etc. I tillegg snakker hun deg gjennom hele timen i detalj. Nå har jeg gjort programmet så mange ganger at jeg ikke behøver å se på skjermen, men hører hva hun sier. Du kan velge hva slags språk du vil ha kommentarene / gjennomføringen på. Jeg har valgt engelsk fordi jeg kjenner språket såpass godt og dessuten har en innebygget mistro til dårlige oversettere. Har ikke hørt den norske talen, så her kan jeg ikke uttale meg. Winsor Pilates er bygget opp ettet "dynamic sequencing", dvs. rekkefølgen, farten og rytmen øvelsene gjøres i medfører lav intensitet kalori forbrenning og bruker musklene på en måte som former kroppen og gjør deg slankere. Om jeg har vondter i kroppen (som jeg ofte har) blir ejg alltid bedre etter en økt. I tillegg er det hele veien/innimellom uttøyelser av alle musklene slik at du blir mindre "stiv" og får mindre gangsperr enn etter vanlig trening.

Kan absolutt anbefale og kjøpe DVD'pakken de har på TV-shop. Den koster 5-600 kroner for flere DVD'er og matte. Se www.tvshop.no . Jeg skal bestille noen andre DVD'er fra USA - fra www.winsorpilates.com . Men skal sjekke toll & moms først.

Takk.
Takk for fin info. Dette visste jeg ikke. Men skal sjekke på TV-shop.
Nu kan jeg snart starte treningsstudio i kjelleren. Har så mye treningsapparater at det kan jeg gjøre. mangler bare en god instruktlr- haha.
Hvis jeg kommer med mere tror vel mannen at nu er det rabla helt for meg, men pytt pytt, det er jeg som sliter med kiloene.

Ha en fin dag Nille.

bibba
bibba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hver Svar med sitat