Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-09, 18:43   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er i ketose, men går ikke ned

Hei,
…man kan godt være i ketose og ikke gå ned i vekt, dessverre er det flere av oss som opplever dette på ett eller annet tidspunkt.
Husk at stress er en partystopper og kan hindre vektnedgang. Dersom du er mye plaget med mye betennelser/smerter så er det en stressfaktor for kroppen. Jeg sliter med kroniske smerter etter en ulykke, gikk ned 10 kilo de 4 første månedene deretter har jeg nå stått stille i et år. Trenger å gå ned ca 12 kg til og regner med at det løsner en eller annen gang. Har slutta å stresse med vektnedgangen, vekta har vært utrolig stabil og vipper mellom 76,5 – 77,8. Jeg har levd ketogent hele tiden med innlagte pauser til jul og påske, ikke ville utskeielser men mer eller mindre generell lavkarbo.
Jeg har prøvd å kutte ut alle de kjente partystopperne som nøtter, brøderstatninger, meieriprodukter (-smør), søtningsmidler etc. men har kommet til konklusjon om at min partystopper er smertene og manglende mosjon pga smerter. Husk at salt binder vann i kroppen. …og ofte spiser man for lite fett. …du bør også vurdere å kutte ut alkoholen for en periode.

Jeg synes det er litt mye karber i ferdig rømmegrøt, den kan du lage lavkarbo vennlig selv, oppskrift finner du her på forumet.
Nektarin er ikke ketogent… Peanøtter ville jeg ikke spist men paranøtter, valnøtter og mandler kan spises i små mengder, vel og merke dersom dette ikke er en partystopper da.

Lykke til…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat