Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-09, 20:32   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forberedelse til glukosebelastning

Aldri i livet om jeg skal spise "normalt", det er ikke verdt det for min del. (Jeg snakker av erfaring, prøvde karboloading for to år siden, det satte meg mange måneder tilbake i tid).

Jeg tar glukosebelastning med jevne mellomrom.
De har slutta å ta den prøve nummer to (etter en time), men jeg fikk 5,7 på fastende, og 7,9 etter to timer, som jo er litt over grensen for glukoseintoleranse, men jeg vet ikke om det er nok for legen min. Han var på ferie, og jeg har ikke time igjen før den tiende.

I høst tok jeg alle prøver som var mulig å ta, glukose, laktose, kolesterol, mineral- og vitaminnivåer. Men så er det disse normene som er satt, og som allmenleger følger, de er mye videre enn hva Lindberglegene opererer med.
I og med at målingene ikke skiller seg stort fra sist, så tviler jeg på at legen min kommer til å sette meg på metformin.
Jeg må nok på Lindbergklinikken. Men uansett, de spesialieserer seg på et felt min lege er ydmyk nok til å innrømme at han ikke er ekspert på, så ...

Jeg spiste rundt 100 gr kh om dagen en uke før. Ble dritdårlig, i bokstavelig forstand. Har min første rene matdag i dag, og føler meg allerede mye bedre.
Glukosebelastninga var som alltid et lite helvete. Første timen er jeg nesten oppe i taket, så høy er jeg på sukker. Fryser og svetter, og kroppen prikker. Etter en time så krasjer jeg, og sovner sittende og holder på å falle av stolen. Hver gang. Haha, helt jævlig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat