Tråd: ~ Julitråd ~
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-09, 15:02   #24
Starry Eyes
Medlem

Starry Eyes sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 49
Starry Eyes er ny på veien

Sv: ~ Julitråd ~

Jeg begynte også i juli. Begynte på Eurodietten 01.07, men fant ut at den ikke var helt for meg så nå, fra 28.07. kjører jeg ketolyse, med inspirasjon fra Skaldeman.
Gikk på ketolyse for 2,5 år siden og gikk ned 17 kg over 3 mnd.(så det funker som bare det!), holdt vekta i ca 2 år, inntil jeg fikk en eller annen revmatisk lidelse, ble sykemeldt - og vips så veide jeg 20 kg mer. Merkelig egentlig siden jeg fremdeles kjørte vedlikeholdslavkarbo med enkelte unntak - men en syk kropp er ikke alltid helt samarbeidsvillig tror jeg. Og det kan være at det ble litt flere av unntakene etterhvert som smertene, lediggangen og søvnløsheten fødte en pen liten depresjon - men vektøkningen kom altså ETTER (og muligens på grunn av) sykdommen.
Uansett - jeg merker at det er mye vanskeligere å gå ned nå enn det var første gangen (så jeg vil nok gå ned saktere enn dere andre flinke ). Årsakene til det kan være mange, men målet mitt er å gå ned i vekt - faktisk til en vekt jeg ikke har hatt siden ungdomsskolen - og hvor fort det går spiller mindre rolle, bare jeg går ned og er forholdsvis sunn og frisk. Om kostholdet kan ha en innvirkning på betennelsestilstandene så er det uansett det beste, for jeg har lyst på jobb igjen!
Lykke til alle sammen

Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat