|
Sv: Stagnasjon i muskelvekst og vektnedgang!
Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson
Jeg trener på treningssenter og manualene over 10 kg øker med 2 kg (10-12-14 osv) så jeg måtte grovjustere. Men for finere justering kan man jo prøve håndleddsvekter f.eks: http://www.gsport.no/Misc/Product/?p...5764%28BC_1%29 eventuelt 0,5 kg vekter
Ang, stølhet kan det være som Bulldog sier, ev. at du begynte med for tunge vekter
Kanskje jeg tester RYP etterhvert allikevel, da. Har hørt mye positivt om det, og de "før og etter"-bildene i RYPnettbrosjyren ser i hvertfall veldig lovende ut!
Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.
Hvis du er ufattelig støl i flere dager etter øktene dine, så vedder jeg en pakke bacon på at du spiser for lite, spesielt etter trening. Hva fikk deg til å tro at du var overtrent kontra underernært?
Treningsprogrammet ditt ser forøvrig ikke så galt ut, men du kan kanskje bytte ut kickbacks med militærpress eller hantelpress over hodet.
Det er meget mulig jeg var underernært i stedet for overtrent. Jeg har vært inne på tanken, og det var delvis derfor jeg lagde denne tråden - i håp om at noen kan gi meg tilbakemelding dersom jeg fremdeles ikke spiser nok. Men etter hva jeg kan bedømme ut i fra svarene jeg har fått her, ser det ut som jeg spiser nok nå i hvertfall.
Grunnen til at jeg antok at jeg (også) var overtrent, er at jeg trente tre ganger i uken, trente til "failure" hver gang, og økte vektene veldig raskt. Også fikk jeg etterhvert de vanlige symptomene på overtrening. Men for all del, jeg er langt fra noen ekspert på dette området, så det kan like gjerne hende jeg var underernært. Uansett hva det var vil jeg i hvertfall forsøke å unngå å gjøre samme feil denne gangen! Så jeg prøver å føle meg frem med hensyn til vektene, og jeg spiser så mye jeg klarer/orker (er generelt litt småspist dessverre).
Frem til forrige uke kjørte jeg hantelpress over hodet, men synes liksom ikke at jeg fikk det til helt. Jeg har nok ikke klart å utføre øvelsen korrekt, for uansett hva jeg gjorde følte jeg ikke at jeg "traff" triceps i det hele tatt (ble aldri støl i triceps heller). Så jeg byttet til kickbacks, og merket det tok skikkelig i triceps med én gang! Så jeg tror jeg kommer til å fortsette denne øvelsen en stund fremover.
Fint at treningsprogrammet mitt ikke ser så altfor ille ut!
I dag trente jeg kondisjon for første gang på mange måneder. Begynte pent, med et 20 minutters aerobicprogram, men merket jammen at jeg er i skammelig dårlig form! Skal fortsette med dette programmet en stund, to, tre ganger i uken, før jeg øker til lengre økter. Håper det vil gjøre godt for både formen og vekttapet!
Takk for masse hjelp, alle sammen! 
|