|
Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Dette blir jo veldig off topic, men at det handler om Gud eller ikke Gud er en helt utrolig forenkling. Jeg tror i grunn ikke på Gud, men jeg er ikke ateist av den grunn.
For å si det slik, for meg så handler min ateisme om at ingenting magiskt og overnaturlig har skapt noe som helst, og det er heller inget liv etter døden (noe som er verdens mest motsigende setning.. liv etter døden) Er man dø, ja da er man dø. Men religion er bare for å klamre seg til et håp og trøste seg med det gjennom livet. Det er min mening.
Carisma: nei, det er ikke slik jeg ser på min ateisme som "natural selection" eller "survival of the fittest" som det også går an å si, betyr bare at den arten
av noe som viser seg å klare seg best for overlevesle, den overlever. Ja, vi er "sterkest", men vi er svakest. Vi er afrikasne aper som har gått vekk fra de rå naturen, og inn i en industriell verden, der vi leker sjef over andre dyr. Vi holder dyr til fange og tvinger dem til å leve slik vi gjør. Vi tar til oss husdyr og tror vi er snille for vi gir dem mat og husly, men egentlig så er de våres fanger om man ser på bildet slik det egentlig er.
Kjøtt er en stor forurensing slik vi produserer og frakter det idag, og en stor urett mot alle dyr som blir avlet opp i fangenskap for oss. I den rå naturen finnes inget rett og galt, men i vår verden så finnes samvittighet, og da burdte vi jo agere på det som er rett.
Heldigvis etter at mennesket er borte, så vil Tellus (planeten vår) finne tilbake til sin naturlige rytme igjen. Det er ikke planeten vi trenger å redde, det er oss og annet dyreliv på den. Planeten kommer ALLTID til å klare seg uansett, vi har ikke den styrken til å ødelegge den for alltid. Eneste som kommer til å være igjen etter vi er borte, er det vi har satt igjen på månen, flagg og baser og månebiler osv.
Om vi trenger kjøtt er en veldig omdiskutert sak, men at det er galt å spise det synes jeg ikke, det er måten vi gjør det på og all den kjemiske maten, og forurensingene og dyre-uretten som er inne ibildet. Og ikke minst alle sykdommene som er linket til bearbeidet og og rødt kjøtt.
Sist redigert av Eneres : 28-07-09 kl 09:45.
|