Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-09, 02:40   #146
LabbeLis
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 38
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av mini me, her.

(de bildene er litt som å røyke i stua til en som nettopp har sluttet!)

TUUUUSEN TAKK! Som om jeg skulle sagt det selv!!

Altså, Eneres... Jeg mener ikke å "disse" kostholdet ditt på noen måte og sånt - for du trives med det, og folk burde få lov å gjøre som de vil. Og forsåvidt diskutere som de vil. Men jeg vil gjerne si meg enig i hva flere har sagt før meg; dette kostholdet har ingenting på lavkarbo.no å gjøre. Sorry.

Vi som driver med dette kostholdet gjør det fordi vi ser merkbare endringer til det bedre. Personlig føler jeg meg 98% bedre på dette kostholdet enn hva jeg gjorde tidligere. Ikke bare fordi jeg går ned i vekt, men på grunn av alle bonusene! Helsefordelene er mange. Energinivået er på topp og kroppen har det bra. Jeg vet ikke hvordan man ellers skal kunne forklare hvordan livsstilsykdommene, allergiene og plagene har forsvunnet for mange - uten å dra med dette kostholdet i "forskninga"...

I forskninga finnes det både plusser og minuser for enhver diett eller kostholdsfilosofi, men det er ikke før man prøver den selv før man ser hva som er reelt. Den dietten jeg følger kan sammenlignes med utrolig mange her inne på forumet. Det går ut på mer eller mindre nøyaktig det samme, men har et "annet navn".. Eller, det vil si; vi har lest forskjellige bøker
Sjekk ut min kostholds"guru", http://spisdegslank.no/ - og se nedover kolonnene på venstre side. Hva forteller det deg? Og du leser ikke bare disse tilsynelatende "altfor fantastiske historiene" på en selgers (som Foseid og Atkins og hele balja med folk jo er) side. Du leser og hører om de utrolige helsefordelene fra ordentlige mennesker - som her på forumet

Alt i alt; ha det fint med kostholdet ditt, men det hører dessverre ikke inn her... Vi spiser kjøtt fordi vi trenger det - og fordi det er en naturlig del av mennesket! Det er noe mennesket har gjort siden tidenes morgen. Ja, tilfeldighetene gjorde det nok slik at vi begynte å steke kjøttet, men det var fordi det smakte bedre og holdt seg lengre at vi gjorde det - og fremdeles gjør det.
Jeg ser det slik at ved å spise som jeg gjør, så forhindrer jeg til en viss grad å få både livsstilsykdommer og kreft. Dette nettopp fordi jeg spiser "som de gjorde i steinalderen", bare mer moderne. Og i steinalderen fantes ikke livsstilsykdommer og kreft! Det har iallefall aldri blitt bevist etter arkeologiske utgravninger.

Det var det. Som vanlig lengre enn planlagt, men jeg måtte bare fortelle.

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat