|
Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen
Svane: Hadde jeg ikek vært vant med slik mat, så hadde jg heller ikke prøvd å gjenskape det. Det er naturlig mat, tvers igjennom, bare i en annen form og kombinert med hverandre, for å gjenskape det bildet jeg har vært vant med fra fødselen av. Samme gjelder matens om blir dehydrert, det er fortsatt helt naturlig mat, men uten alt vannet. Kun vann som blir dunstet vekk, ikke noe annet.
Jeg forstår ikke helt hva du mener med at jeg bearbeider maten ganske kraftig..? Den må du utdype mer for meg.
Og at jeg er ateist betyr for meg at jeg er uten tro på noe åndelig og overnatulig som styrer hele universet. Ateisme er mangel på tro.
At jeg da også mener dette har noe med mitt kosthold å gjøre er at vi etter naturen er designet til å kunne spise det som planeten gir oss. Akkurat som alle andre dyr her på jord. Vi herjer med alle andre dyr i samme slengen. Ja, eat or be eaten, survival of the fittest, men vi hadde ikek overlevd en dag ute i den rå naturen. Se på oss, vi er en av de svakeste dyra på hele kloden. Kun hjernen som er vår styrke, og det er spekulasjoner på at dette her noe med at vi begynte å varmebehandle maten.
Heksa: Alltid gøy når folk kommer med kjappe forsøk på stråmenn. Tor nok du skulle forsøkt deg på noe rått som du vet ikke er giftig istedet, hvis ikke så ønsker jeg deg lykke til med fluesoppen. Eller, god tur til sykehuset burdte jeg vel heller si.
|