|
Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen
At rødt kjøtt er skadelig er vås fra ende til annen.
Mennesket er altetere, men kjøtt har vært det dominerende innslaget i kostholdet gjennom hele evolusjonen. Det finnes bevis for at menneskets forløpere har spist kjøtt 3 millioner år tilbake, og at mennesket har vært habile jegere i over 500 000 år. Sett i et generasjonsperspektiv betyr det at mennesket er et resultat av 150 000 generasjoner kjøttetere, 25 000 generasjoner dyktige jegere, men bare 4-500 generasjoner med jordbruk. Ettersom genforskere mener det tar minst 2 000 generasjoner å utvikle selv minimale endringer i en art, burde det være åpenbart at den menneskelige fysiologien er tilpasset betydelige mengder kjøtt.
Mens mange antropologer opp gjennom tidene trodde at mennesket utviklet sin store hjerne for å kunne jakte, er den rådende oppfatningen nå at vi var i stand til å utvikle store hjerner som følge av en næringsrik diett basert på kjøttet vi fanget.
Forøvrig signerer jeg Photobscuras advarsler om vegetarkost generelt. Jeg kan legge til ganske mye for egen del om forskning på inntak av rå grønnsaker, men jeg ønsker ikke å henge ut verken deg eller den retningen du forfekter.
Vi er villige til å diskutere alternative kostholdsfilosofier, men tullprat tar vi ikke i mot.
Sist redigert av Chunky : 25-07-09 kl 22:30.
|