Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-09, 23:32   #19
Luna*
Seniormedlem

Luna* sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 50
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jeg har pcos og vi ble gravid etter 2,5 år. Da følte jeg meg heldig! Jeg har sett cystene mine på skjermen og vet eggene mine ikke slippes under eggløsning, så sjansen for å bli gravid er veldig liten.
Etter 2 år hadde jeg prøvd hormonbehandling, tempet (i rompa) i 7 måneder og sendte skjema til lege, tatt uendelige eggløsningstester som slo ut, men ikke noe skjedde. Temp viste at jeg ikke hadde eggløsning, men etter 1 år uten el, kjente jeg at jeg faktisk hadde det. Fikk sånt slim som det er snakket om lenger oppe og hoppet til sengs. Trodde ikke mine egen øyne da vi fikk positiv graviditetstest! Tenk å være så heldig!

Jeg vet ikke vekten din, men min vekt da var 96 kg og bmi på ca 36. Trodde jeg måtte mer ned i vekt før vi skulle klare det, for det står alle steder at vektnedgang er bra når du har pcos og er overvektig.

Hvordan dere skal gå frem for å bli gravide vet jeg ikke, men det jeg vil vise er at det ofte skal mye til. Pcos er noe møkk! Og ofte følte jeg det urettferdig. Jeg kan ikke annet enn å si at dere må ha masse av tålmodighet, ha masse god sex-for sex`ens skyld også, ikke bare for å lage barn

Tenk på at dere er utrolig heldige om dere klarer det og at positive tanker hjelper på veien. Lykke til

Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat