|
Sv: I går fikk jeg vite at min bror har fått kreft, nå trenger jeg hjelp av dere!
Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.
Det der med ph-balansen i kroppen er nok uhyre viktig.
Men jeg har sett det slik at det ikke har så stor betydning i hvilken grad man tilfører kroppen sure eller basiske matvarer, men derimot i hvilken grad kroppen selv er i stand til å stille inn kroppen på rett ph. På samme måten som kroppen selv stiller inn blodsukkernivået.
Jo mer sure matvarer du spiser jo mer tærer du på MINERAL-statusen. Noen er født med gode lagre og har en kropp som tar godt opp mineralene i kosten . Disse vil nok tåle sure matvarer bra.innntil en grense.Det har ikke noe med hva kroppen selv er istand til å utføre.. men hva den har å ta av..(tære på).. Det er dette kroppen bruker for å justere ph-verdien(mineraler). Når lagrene er tomme, går det løs på beinmassen, vev, organer... alt for å opprettholde ph-verdien. Og det er da sykdommer oppstår. Og skadelige mikroformer vokser og overtar slik at du ikke tar opp så mye næring(mineraler/vitaminer) og blir enda surere..
har du først fått igang denne spiralen er det bare en vei å gå: bli basisk igjen! mikroformene kan ikke overleve i basisk kropp og kroppen vil igjen ta til seg næringsstoffene etc...
vanlige blod-prøver hos legen vil ofte ha normal mineralstatus(holde ph stabil), men du kan altså ha mineral-mangler og ikke minst for lite oksygen til cellene for det.
En blodprøve på mikroskop vil avdekke disse forholdene og tilstand.
Håper det var litt mer oppklarende
|