Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-09, 18:20   #14
Chantelle
Medlem

Chantelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: I går fikk jeg vite at min bror har fått kreft, nå trenger jeg hjelp av dere!

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Det der med ph-balansen i kroppen er nok uhyre viktig.

Men jeg har sett det slik at det ikke har så stor betydning i hvilken grad man tilfører kroppen sure eller basiske matvarer, men derimot i hvilken grad kroppen selv er i stand til å stille inn kroppen på rett ph. På samme måten som kroppen selv stiller inn blodsukkernivået.

Jo mer sure matvarer du spiser jo mer tærer du på MINERAL-statusen. Noen er født med gode lagre og har en kropp som tar godt opp mineralene i kosten . Disse vil nok tåle sure matvarer bra.innntil en grense.Det har ikke noe med hva kroppen selv er istand til å utføre.. men hva den har å ta av..(tære på).. Det er dette kroppen bruker for å justere ph-verdien(mineraler). Når lagrene er tomme, går det løs på beinmassen, vev, organer... alt for å opprettholde ph-verdien. Og det er da sykdommer oppstår. Og skadelige mikroformer vokser og overtar slik at du ikke tar opp så mye næring(mineraler/vitaminer) og blir enda surere..
har du først fått igang denne spiralen er det bare en vei å gå: bli basisk igjen! mikroformene kan ikke overleve i basisk kropp og kroppen vil igjen ta til seg næringsstoffene etc...
vanlige blod-prøver hos legen vil ofte ha normal mineralstatus(holde ph stabil), men du kan altså ha mineral-mangler og ikke minst for lite oksygen til cellene for det.
En blodprøve på mikroskop vil avdekke disse forholdene og tilstand.
Håper det var litt mer oppklarende

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat