Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-09, 14:12   #10
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis det tradisjonelle kostholdet er så bra

Jeg er enig i at det er skremmende at man er opptatt av å behandle følgefeil. I stedet for å tenke:"Jeg får alltid problemer med magen når jeg er stresset, hva kommer dette av, hva kan jeg gjøre annerledes?" eller "jeg får alltid hodepine når jeg drikker for lite vann, jeg må derfor huske å drikke mer vann", så blir det til at folk (og ofte legene også) blir opptatt av å få vekk smertene ved mageproblemene eller hodepinen.

Jeg har en god lege som jeg gikk til da jeg fikk hodepiner til stadighet som jeg ikke klarte å finne årsaken til. Han gikk veldig inn på kosthold og ikke minst stresset i livet mitt og det viste seg at jeg hadde voldsomme knuter i skuldrene. Men jeg hadde ikke merket det i skuldrene, bare i hodet. Veldig fornøyd med en lege som ikke bare ga meg sterke smertestillende, men som gikk til bunns i årsaken.

Ja, reklamer irriterer meg! "Ved å bruke disse pillene, hindres fett i bli tatt opp i kroppen" Jeg blir frustrert over at noen putter noe i kroppen som de mener ikke skal bli tatt opp. Mitt ståsted: Enten spiser du det kroppen trenger, eller så lar du være.
(Dersom man innimellom vil ha ting ikke kroppen trenger, så bør du nyte det til fulle, ikke stresse med dårlig samvittighet)

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat