Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-09, 16:21   #25
Omelett
Medlem

Omelett sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Omelett er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

Først og fremst fordi jeg føler meg som en idiot - jeg finnes ikke myk, å føler meg som en hval foran disse speilene. - men man kan ikke forvente å være mester ved første saltime. men Elixia skal ha kurs utover Høsten som er Pilates, Yoga - Magedans, basert på en helg intensivt, fordelt på 2 dager. er veldig nysgjerrig på akkurat dette.

å jeg er helt enig i at man får en mye grundigere innføring i hva dette dreier seg om - men da vil jeg på en innføringstime type..

Jeg trener pilates på Elixia, og er slett ikke myk. Det er en viktig grunn til at jeg faktisk går på disse timene. Jeg har prøvd å trene hjemme, men det er vanskeligere å gjøre øvelsene riktig fra en bok eller en dvd enn når du ser deg selv i speilet og får rettledning av instruktøren. Pilates er en treningsform der du må konsentrere deg og fokusere veldig på din egen pust og utførelse av øvelsene, så det er ingen som tenker over hvordan andre ser ut eller hva de gjør. Jeg liker denne formen for trening nettopp fordi det gir meg en sjanse til å fokusere på meg selv og min egen avslapping mens jeg trener. Jeg trener step og aerobic også, uten å ha koordinasjon , og i de timene syns jeg det er vanskeligere å ikke sammenligne meg med andre, fordi man ikke er så innadvendt mens man holder på.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat