Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-09, 13:50   #1
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jeg fikk konstatert insulinresistens med sterk mistanke om PCOS (basert på symptomer, jeg har ikke sjekket for cyster) for en måneds tid eller to siden. Vi prøver å bli gravide, men har nå etter femte prøveperiode fremdeles ikke hatt hellet med oss. Jeg har tatt eggløsningstester (av den billige sorten), men har aldri fått utlag på disse, men basert på symptomer på eggløsning har vi truffet hver gang (hvis jeg har hatt eggløsning da, det vet jeg jo strengt tatt ikke). Lavkarbokosthold a'la streng Fedon har jeg levd på i snart 2 år, og nå er jeg over på en moderet eurodiett (fase 2ish) i kombinasjon med metformin i håp om å gå ned i vekt, i stedet for å øke i vekt som jeg har gjort siste halve året ... Av kosttilskudd tar jeg multivitamin, Omega 3 m/ D-vitamin (hadde lave nivåer ved forrige blodprøve), folat, magnesium, kalium og C-vitamin. Foreløpig har jeg ikke gått stort ned i vekt, men jeg går i det minste ikke opp lengre ...

Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg er vel på jakt etter noen tips utenom bare å gå ned i vekt (som jeg jo jobber med nå) for å lettere kunne fremme sannsynligheten ved å bli gravid når man har pcos. Og så skader det jo ikke med en suksesshistorie eller to for å holde håpet og motet oppe Vi ønsker oss så veldig et barn, og jeg blir jo ikke akkurat yngre og mer fruktbar med årene heller ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat