|
Sv: Mensblødninger
Har lest hele denne tråden, og ser at her er det mange som har erfaringer og kunnskap. Så kanskje jeg kan be om en tilbakemelding også?
Jeg har gått på lavkarbo ala Fedon i 13 uker. Og denne uka gikk det opp for meg at jeg skulle hatt mensen sist uke. Jeg bruker ikke prevensjon, jeg ble operert i livmora for drøyt 2 år siden, og fjernet da en stor del av livmorslimhinna (pga muskeknuter, en polypp og generelt tykk slimhinne, kraftige og uregelmessige blødninger). Var hos gynekolog for snart et år siden, og fikk bekreftet at livmorslimhinna fortsatt var tynn, og at sjansen for graviditet er minimal. Har siden jeg ble operert hatt nokså regelmessig syklus (pluss / minus noen dager, men det er normalt for meg), sparsomme blødninger i 4-5-6 dager, og om ikke mensen har kommet på dagen, så i alle fall i løpet av noen dager.
Men nå? Kan dette være en effekt av lavkarbo? Jeg er jo ikke i ketose, og følger ingen streng diett. Har ikke gått ned veldig fort i vekt heller, ligger på drøyt 10 kilo på de første 12 ukene. Er dette nok til å rote til syklusen min?
Jeg er forøvrig 39 år og kan ikke forestille meg at jeg er kommet i overgangsalderen. Så altså, ikke overgangsalder, ikke gravid. Så hvorfor uteblir mensen?
Setter pris på tilbakemeldinger, selv om jeg selvsagt skjønner at ingen kan vite med sikkerhet hva som skjer i min kropp. 

|