Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-09, 14:28   #109
Chunky
Gjest

Sv: Er fett og ketose farlig?

Jeg skrev litt om dette her.

Tro meg - jeg har brukt mange, mange timer på å lese side opp og side ned om dette temaet, men det finnes ikke en eneste studie som støtter teorien om at store mengder fett kan forsvinne ut med avføringen i friske mennesker, uansett fettinnhold i kosten. Mennesket har kapasitet til å absorbere det mangedobbelte av hva som er fysisk mulig å dytte i seg av fett.

Det er veldig lite som skal til for å endre konsistensen på avføringen, uten at dette betyr at fettinnholdet nødvendigvis er urovekkende høyt. Se for eksempel denne veldig fornøyelige dokumentaren om Atkins (bortsett fra slutten, som er tragisk). Det er ikke en gang tema at kalorier kan forsvinne ut bakveien, kun som ketoner gjennom urinen (og selv da nesten neglisjerbart). BBC Story about low carb dieting

Tips til søkeord for de som har for mye fritid: Energy contents in [stools, faeces], nutrition loss, cystic fibrosis, disease [pancreas, small bowel], steatorrhea, malabsorption pathophysiology, intestinal deficiency, pancreatitis

Sist redigert av Chunky : 13-07-09 kl 14:38.
  Svar med sitat