Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-05, 22:25   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR

Det står på side 47 i : ETTERSOM KROPPEN IKKE MOTTAR NEVNEVERDIGE MENGDER MED KARBOHYDRATER I FORBINDELSE MED KUREN, VIL DU IKKE HA DEN NORMALE EVNEN TIL MAKSIMAL FYSISK UTFOLDELSE. DET ADVARES DERFOR MOT STERK ENERGIKREVENDE MOSJON SOM AEROBIC, STEPP OG LØPING, DA DETTE KAN MEDFØRE ALVORLIGE UTMATTELSE OG UBEHAG.

Ja... det er jo det jeg mener og sier..... at du skal lytte til kroppen din...... orker du ikke så orker du ikke og da skal du ikke presse deg selv. Det er forskjell på sterkt energikrevende aerobic, step og løping - man kan jo bestemme tempoet selv (som Torkil skriver videre på side 47-48 - jogging og løping bl.a. Jeg har snakket med både trener og fysioterapeut om dette idag og det er hva de sier. Kroppen vil selv gi beskjed lenge før du blir "alvorlig utmattet". Jeg opplevde det under en skikkelig heavy high impact aerobic time da jeg gikk på Atkins første gang i -82. (8 karber pr dag) Etter 1/2 time orket jeg ikke mer, ble litt svimmel. Jeg stoppet ikke å trene (etter råd fra legen på treningssenteret) men gikk over til en "mildere" type aerobic. Og det funket helt fint. Atkins skriver også om dette i boka si..... Han har var hjertespesialist, har hatt 70000 pasienter - mange av dem hjertesyke, som refereranse/erfaringsgrunnlag. Velger å stole på det jeg.

Men det er klart, velger man å tolke det slik at man bare skal ta en liten spasertur hver dag så gjør man det. Det er ingen som tvinger en til å trene. Men har man lyst og føler seg vel med det er det og ØNSKER å trene er det absolutt ikke farlig. Er man usikker kan man rådføre seg med fagfolk på området

Hva sier du Torkil ??