|
Sv: En spisehelg i måneden
Opprinnelig lagt inn av frøken, her.
Kan det hende at noen tåler utskeielser mer enn andre?
Jeg er nybegynner med lavkarbo. Startet i begynnelsen av juni. 20 juni (etter ca 2 uker på lavkarbo) reiste vi 2 uker til tyrkia.... Og da var det ikke lett. Jeg bestemte meg for å blåse i lavkarbo i ferien, og spiste loff, poteter, ris potetgull, sjokolade, is.... da jeg kom hjem hadde jeg bare gått opp 1,5 kg... Så det var en annen som gikk opp 5 kg på en ukes ferie.
Da kan kanskje jeg og unne meg en helg i mnd. Har gått ned totalt 16 kg, startet med nutrilett kombinert med frukt og litt middag, og så lavkarbo nå. Skal ned 6-8 kg til.
Man må jo selv finne ut hva som funker for en; noe som fungerer for meg, fungerer kanskje ikke for alle. Det eneste som er "ubehag" etter disse høykarb-helgene mine, er at jeg blir så utrolig full av vann. Leggene mine hovner opp og blir stive og vonde, og hele kroppen blir "tung" og med mindre energi. Dette sitter i en ukes tid, før det normaliserer seg igjen.
Er jo grenser for hvor mye man kan klare å legge på seg i løpet av en sånn helg også da, av fettvekt. Jeg er ferdig med slankingen også, da er det vel rom for litt mer variasjon? Tror det viktigste er å opprettholde treningen, og så lenge resten av måneden er lavkarbo, ser jeg ikke helt at 2-3 dager med annen mat og godteri kan gjøre det helt store utslaget i negativ retning. 
|