Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-09, 12:34   #15
Vaffel
Medlem

Vaffel sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En spisehelg i måneden

Jeg tenker at fordelen med å gjøre det slik du gjør er at ved å ha planlagte høykarbodager, så slipper du følelsen av å ha sprukket, mislyktes, feilet... for det er jo helt etter planen din! Og greier du å holde deg til dette, kan du føle at du lykkes og er flink! Akkurat det utgjør en ganske stor forskjell.

Litt skeptisk til å kalle det "spisehelg". For du spiser da vel ellers i måneden også? Spiser god mat og har det bra? Uttrykket "spisehelg" klinger i mine ører litt som at det vanlige lavkarbokostholdet er litt mindreverdig, og at det bare er høykarbo som virkelig er Spising med stor S. Hva med å kalle det "sukkerhelg" eller "sjokoladehelg"?

Jeg tror ikke jeg kommer til å velge en slik løsning når jeg er ferdig med slankingen, men folk er forskjellige og hver og en må finne ut hva som skal til for å trives med den nye livsstilen. Så jeg ønsker deg bare masse lykke til! "Planlagte sprekker" er ikke mer helsefarlige enn ufrivillige... tvert imot, vil jeg tro.

Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat