|
Ketogen diett
Etter å ha lagt på meg i overkant av 20 kilo pga lavt stoffskifte,begynte jeg i går på lavkarbodietten. I den sammenheng har jeg en del spørsmål:
1) Kan jeg spise "ferdigsalatene/posesalatene" i matvarebutikken under denne kuren? Mener med det sånne ferdigpakker du får i alle matbutikker. Kan jeg spise slike (en halv pakke) til hvert måltid i ketogenfasen? Kan jeg evt tilsette disse med paprika,agurk og tomat? Eller blir dette for mye? Når jeg bør jeg evt spise salat?
2)Jeg kjenner meg veldig trøtt og slapp i dag,og er plaget med diare. Er dette normalt,når vil jeg evt føle meg mer ovenpå? I sammenheng med kuren,er jeg blitt oppfordret til å trimme-henholdsvis gå og sykle. Er det greit om jeg går turer de første dagene,og tar til med sykling når jeg har fått mer overskudd?
3) Styrketrening er jeg også blitt oppfordret til å drive med? Har ikke råd til helsestudio,så lurer på om armhevinger og situps gjør nytten? Andre tips til styrketrening? Tips mottas med glede-håper på snarlig og positiv respons
|