|
Sv: Frå Kaloritelling til lavkarbo! Hjelp!
Opprinnelig lagt inn av Mikro, her.
3. Går det an å i enkelttilfeller kombinere lavkarbo og lavkalori? Altså, viss eg i nokon situasjonar får eit forklaringsproblem når eg ikkje kan ete brød eller anna høgkarbomat hos mamma eller i selskap, kan eg då den eine dagen heller ete kalorifattig mat, for så å gå over igjen på lavkarbo dagen etter, eller bør eg berre ete så lite karbo som mogleg når eg "må", og så heller fortsette som vanleg med lavkarbo og mykje fett og håpe det går bra med ein liten utskeielse? (Kjem då isåfall til å overstige gransa.)
Hvor ofte er du i slike situasjoner? I utgangspunktet vil jeg si at "Nei, en dag på og en dag av går ikke bra". Men nå snakker du som om du har tenkt til å være i ketose...
Er du på noe à la Lindberg så er det et mindre problem at man f.eks spiser 1/2 brødskive eller noen skjeer med ris.
(Ofte er det nok å bare ha litt på tallerkenen, men trenger ikke spise det)
Ellers er nok det beste å si i fra til slekt og venner at man av helsemessige årsaker har kuttet ut raske karbohydrater. Du vil bli overrasket over hvor mange som faktisk vet noe om lavkarbo (og hvor mange som vet at fett er farlig!!!! ).
|