Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-09, 07:53   #20
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalitet på egg

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Uenig.
Jeg har vært mye inne i fabrikk-hønsehus, men også hilst på mang ei frittgående høne.
Ingen tvil om hvem som er mest lykkelig.

Det kom vel fram under innlegget ditt hva jeg egentlig mente, men altså; bare fordi de går "fritt", sier ikke noe om hvor fritt de går, og hvor mange som er per kvadrat.
Sitat fra dyrebeskyttelsen:

Sitat:

Egg fra frittgående høns. Dette er noe bedre enn burhøns, men allikevel ikke så veldig godt. Hønene slipper å sitte i små bur, og de bor istedenfor i store haller. Her er det imidlertidig så mange høner satt sammen, at de går så tett opp på hverandre slik at det blir krangler. Noen blir derfor hakket ihjel.

Egg fra høner som lever økologisk er det beste alternativet vi har dersom du skal kjøpe egg pr i dag. Høns på økologiske bruk skal være sikret færre høner pr kvadratmeter, slik at de får bedre plass å bevege seg på, de skal ha tilgang til egne rugekasser, de skal få ha sandbad og de skal også få mulighet til å gå ute i luftegårder og ikke bare inne i hallen.

Du kan hjelpe høns til et bedre liv, ved å kjøpe økologiske egg hver gang du handler. Du kan også informere dine venner og bekjente om problemene som burhøns og frittgående høns opplever, slik at vi alle kan gjøre det litt bedre for høns, hver dag.

Hjelp høna til et bedre liv! (noe er morsomt med den setningen der..)